• 14 czerwca, 2020
  • No Comment
  • 804

Celem jest dzielenie się strategiami i spostrzeżeniami na rzecz promowania zrównoważonej przyszłości poprzez marketing.

Celem jest dzielenie się strategiami i spostrzeżeniami na rzecz promowania zrównoważonej przyszłości poprzez marketing.

Firmy są elementami złożonego globalnego systemu, do którego muszą się dostosować i który  jednocześnie mogą kształtować. Zmieniające się otoczenie przynosi wszystkim uczestnikom życia społeczno-gospodarczego zarówno nowe szanse jak i zagrożenia.

Wyraźnie wyłania się coraz liczniejsza grupa świadomych konsumentów, którzy stojąc przed sklepową półką podejmują wybory zgodne ze swoimi wartościami i są skłonni wspierać firmy odpowiedzialne względem społeczeństwa i środowiska naturalnego (np. konsumenci z tzw. segmentu LOHAS Lifestyles of Health and Sustainability, którzy w swoich wyborach konsumenckich zwracają szczególną uwagę na zdrowie, sprawność fizyczną i psychiczną, ochronę środowiska, życie zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz sprawiedliwość społeczną). Jednak większość z nas nie myśli o tym, że sposób, w jaki kupujemy i konsumujemy ma ogromny wpływ na jakość życia obecnych i przyszłych pokoleń. Taka postawa, kształtująca dotychczasowy styl życia bogatych społeczeństw, doprowadziła do tego, że zużywamy tyle produktów i zasobów, jakbyśmy dysponowali nie jedną a trzema takimi planetami jak Ziemia. Dlatego jednym z wyzwań dla tradycyjnego sposobu myślenia, które podjęły firmy przyszłości jest koncepcja zrównoważonego rozwoju.

Muszę wam wyjaśnić, jak narodziła się cała ta błędna idea potępiająca przyjemność i chwaląca ból, i przedstawię wam pełny opis systemu i wyjaśnię rzeczywiste nauki, przedstawię wam pełny opis wielkiego odkrywcy prawdy.

Jhon wick
Jhon wick
  • Załozyciel Seative Digital

Marketing jest narzędziem dającym wiele możliwości. To narzędzie daje jednocześnie ogromną władzę w kontekście tworzenia nowych strategii odpowiedzialnego biznesu. Właśnie dlatego marketing powinien być katalizatorem zrównoważonej konsumpcji. – Bolesław Rok, Członek zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Zrównoważony marketing to wkład jaki firmy mogą wnieść w zrównoważony rozwój. Można go zdefiniować jako proces planowania i wdrażania wszystkich elementów marketingu mix w taki sposób, aby  zaspokajać potrzeby konsumentów i realizować cele biznesowe nie wywierając negatywnego wpływu na otoczenie. Według autorów raportu „Talk the Walk. Advancing Sustainable Lifestyles through Marketing and Communications” (United Nations Environment Programme, UN Global Compact and Utopies, 2005) różnorodne działania marketingowe podejmowane przez firmy w kontekście zrównoważonego rozwoju można uporządkować według następującego schematu:

  1. Odpowiedzialny Marketing
  2. Zielony Marketing
  3. Marketing Społeczny

Powiązane posty

Winston Churchill i Union Jack powinni sprawić, że poczujemy się ciepło i lepko w środku

Winston Churchill i Union Jack powinni sprawić, że poczujemy…

Entilators will be taken from certain New York hospitals and redistributed to the worst-hit parts of the state under an order…
Nauczyciel zawieszony za pokazanie kreskówki proroka Mahometa. „Broni wolności słowa”.

Nauczyciel zawieszony za pokazanie kreskówki proroka Mahometa. „Broni wolności…

Entilators will be taken from certain New York hospitals and redistributed to the worst-hit parts of the state under an order…
Boris Johnson mówi Brytyjczykom, że łagodzenie lockdownu będzie kontynuowane zgodnie z harmonogramem i ślubowaniami

Boris Johnson mówi Brytyjczykom, że łagodzenie lockdownu będzie kontynuowane…

W poniedziałek w Anglii zniesione zostały niemal wszystkie prawnie obowiązujące restrykcje covidowe, choć brytyjski rząd nadal zaleca, by wobec rosnącej liczby…

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.